Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 jun 2024 14:18



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
afwijkend vermogen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911, 993 S 1997
nijmegen
Bericht afwijkend vermogen
Ben ook op zoek naar een nieuwe verzekeraar omdat mijn 993 aanzienlijk in waarde is gestegen in 2015 opnieuw getaxeerd, waarbij de taxateur vond dat ik in mijn s van 1997 240 KW ipv 215 kw is 326 pk vermogen heb ook op kenteken er zouden ooit 197 exemplaren door Porsche zo geleverd zijn, weet iemand hier iets van?
(ik vond twee verzekeraars die redelijke tarieven hebben Gio advies en De Jong verzekeraars de KNAC hanteert dagwaardes bij uitbetaling oppassen dus)
_________________________________________
sinds nu eigenaar van een carrera4 cabrio `92
aangenaam woon in nijmegen en wil alles () weten


10 jan 2015 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: afwijkend vermogen
Als je een 3.8 ipv 3.6 liter zou hebben dan zou je rond de 300 kunnen uitkomen maar van een standaard (af fabriek) 993 die in gelimiteerde oplage 326PK zou leveren heb ik nog nooit gehoord. Kan me vanuit de literatuur ook niks hiervan herinneren te hebben gelezen. Om op een atmosferisch blok van 285 naar 326 te kunnen gaan dan moeten er serieus (en herleidbare) aanpassingen zijn gedaan.

Anyone?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2015 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: afwijkend vermogen
ik kan er ook niks over vinden wel dat de 3,8 RS er 300 heeft.

is er ook bekend hoe dit tot stand kwam, wat zijn de aanpassingen?
_________________________________________
remmen is angst


10 jan 2015 16:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: afwijkend vermogen
Als het Porsche origineel is dan moet je volgens mij een optiecode hebben, te zien op de sticker in je boekje en onder de voorklep. (Code X51).

Welke aantoonbare zaken baseerde de taxateur zijn mening op? Dat zou ik wel duidelijk willen weten. Zou ik jou ook vragen als ik jouw auto zou willen kopen.
Waarop is de auto nu gewaardeerd en door wie is de taxatie gedaan?
_________________________________________
993 S


10 jan 2015 17:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: afwijkend vermogen
zou even bellen met Jos Targa. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 jan 2015 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: afwijkend vermogen
op kenteken een 3,6 dus de 3,8 optie vervalt dan ook weer :(
http://auto.autoscout24.nl/Porsche-993-2S-Benzine-Blauw-232549379
_________________________________________
remmen is angst


10 jan 2015 17:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Regio Utrecht
Bericht Re: afwijkend vermogen
rob964.c4 schreef:
op kenteken een 3,6 dus de 3,8 optie vervalt dan ook weer :(


Dan zou ik die taxateur toch echt eens vragen welke bewijzen er zijn voor dit vermogen en dat er maar 197 exemplaren van geproduceerd zijn. Dit moet je toch kunnen onderbouwen!??
_________________________________________
993 S


10 jan 2015 17:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: afwijkend vermogen
Inderdaad. Het oordeel van de betreffende taxateur vertrouw ik sowieso al niet ;) :mrgreen:
Bovendien is het extra vreemd in dit geval aangezien het een US-versie betreft en deze eerder met minder i.p.v. meer vermogen zijn geleverd :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 jan 2015 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: afwijkend vermogen
is het dan niet 240 pk?


10 jan 2015 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911, 993 S 1997
nijmegen
Bericht Re: afwijkend vermogen
T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?
_________________________________________
sinds nu eigenaar van een carrera4 cabrio `92
aangenaam woon in nijmegen en wil alles () weten


10 jan 2015 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911, 993 S 1997
nijmegen
Bericht Re: afwijkend vermogen
Max snelheid voor de s is ongeveer 275 km per uur, ik reed een keer in Duitsland 285 km p/u en vond het vreemd dat ik nog ruimte naar boven had, overigens die flauwekul over US uitvoeringen is door de echte liefhebbers wel achterhaald vaak beter onderhouden en het vermogen van de S met Varioram is nooit minder geweest dat kan je gemakkelijk natrekken.
_________________________________________
sinds nu eigenaar van een carrera4 cabrio `92
aangenaam woon in nijmegen en wil alles () weten


10 jan 2015 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: afwijkend vermogen
willemnijmegen schreef:
T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?


Ook daarvoor zou ik, zoals Horn al aangaf, even contacten met Jos (Targa). Verzekering loopt via Turien.

(Zou het vermogen op het kenteken ook gewoon een typo kunnen zijn ivm US invoer e.d.)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2015 19:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: afwijkend vermogen
Uiteraard is het gewoon een typefout maar het is wel lekker voor Willem die eind dit jaar miljonair hoopt te zijn omdat de 993 dan nog steeds niet is verkocht (en braaf de verzekeringspremie daarvoor betaald....).
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


10 jan 2015 20:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: afwijkend vermogen
Hoho, sluit de "taxateur" nog even niet uit ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jan 2015 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
arnhem
Bericht Re: afwijkend vermogen
Willem, jij hebt de uiterst zeldzame x52 optie waar er maar 2 van gemaakt zijn. Echt te gek. Het schijnt dat Porsche er een zoekt voor het fabrieksmuseum, ik zou eens contact opnemen. Je kan vragen wat je wilt lijkt me.


11 jan 2015 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: afwijkend vermogen
Klopt allemaal deels wat gezegd wordt.
Er zijn inderdaad 197 exemplaren van de X52 gemaakt.
Helaas zijn er nog maar 2 exemplaren over, aangezien alle andere,
mede door het enorme vermogen, total loss gereden zijn.... :pale:


11 jan 2015 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: afwijkend vermogen
... mede door het enorme vermogen én het feit dat ze continu cd'tjes zaten te wisselen ... :wink:

On a serious note, één van de meest bijzondere varianten van de 993 is de X51 (300PK) uitvoering die ook nog eens met de versnellingsbak (kortere verhoudingen) van de eerdere types (pre 96) is gemaakt. Is maar gedurende 8 maanden geleverd.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jan 2015 22:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: afwijkend vermogen
Porsche 911 993 option/build codes X52: Leather covered CD storage.

Dat geloof ik bij Willem dan wel weer.... :mrgreen:
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


11 jan 2015 22:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
11
Eindhoven
Bericht Re: afwijkend vermogen
Zie hier:

http://flugplatz911.blogspot.nl/2014/07 ... -body.html

X52. Is volgens mij ook 5 cd box in de midden console
_________________________________________
Doe het nu, niet later.


11 jan 2015 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: afwijkend vermogen
Dat zeg ik, cd'tjes ... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jan 2015 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: afwijkend vermogen
willemnijmegen schreef:
T is een onafhankelijke zeer ervaren register taxateur hij trekt nog wat na bij Porsche dat duurt een paar weken maar de taxatie is afgerond en dat gaf aanleiding een goede verzekeraar te vinden ,, any suggestions,, ?


Paar weken? :bang:
Zelf een mail sturen naar Marc Noack en je hebt binnen een paar uur je antwoord :salut:


11 jan 2015 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: afwijkend vermogen
MarkS schreef:
... mede door het enorme vermogen én het feit dat ze continu cd'tjes zaten te wisselen ... :wink:
On a serious note, één van de meest bijzondere varianten van de 993 is de X51 (300PK) uitvoering die ook nog eens met de versnellingsbak (kortere verhoudingen) van de eerdere types (pre 96) is gemaakt. Is maar gedurende 8 maanden geleverd.


Misschien bedoelen we hetzelfde, maar X51 is ook na 96 gebouwd (weet ik uit persoonlijke ervaring :D ). Dan echter met de 'lange' bakverhoudingen.
Van een 326 pk versie heb ik nog nooit gehoord. Kan het niet zijn dat taxateur in de war is met een 996, eerste serie, met X51. Standaard 300, met X51 vermoedelijk rond 325? Kon het zo snel niet vinden op internet.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 jan 2015 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: afwijkend vermogen
de 996 3.4 x51 had 320 pk, gelijk aan de latere niet -x51 3.6

Ben wel zeer benieuwd naar de afloop van dit verhaal, als er daadwerkelijk een bij Porsche geregistreerde versie is met zoveel pk's, dan geloof ik ook echt wel dat de auto veel meer waard is dan een " gewone" s. Ik zou even bellen met Jerry S. in dat geval.
Alleen, als we hier met zijn allen niets kunnen vinden / weten van een dergelijke uitvoering, dan vraag ik me af waar die taxateur zijn wijsheid vandaan heeft als het niet uit boeken is (behalve het kenteken wellicht). Want dat deze taxateur deze kennis door eigen ervaring heeft, geloof ik niets van. 1 taxateur die al eerder een dergelijke uiterst zeldzame auto getaxeerd heeft? Dacht ut niet...


12 jan 2015 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: afwijkend vermogen
Ach, de ts is nogal zeer gevoelig voor dit soort informatie, blijkt wel uit zijn posting historie. Die is ondertussen zijn vraagprijs alweer aan het aanpassen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


12 jan 2015 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: afwijkend vermogen
Ik vind het een opmerkelijk verhaal. Net even zitten kijken in de DB van Porsche die ik heb en daar staan voor de 993S noch X51 modellen productie aantallen die bij de 197 in de buurt komen.
Opmerkelijk is wel dat er van de Turbo S 183 stuks zijn gebouwd en nog 14 Turbo's die naar Turbo S specs zijn opgeleverd. Dat is samen wel 197.
Ook een 240 kW versie komt nergens in de boeken bij Porsche voor.
Op kenteken zegt niet zoveel want er worden wel meer fouten in het kenteken register gemaakt.
Overigens zie ik bij de RDW ook gewoon 210 kW staan.

Stuur anders even het VIN in een PB. Is zo na te trekken bij Porsche wat de specs zijn zoals de 993 S geleverd is. Heb ik geen weken voor nodig :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


12 jan 2015 13:05
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.