Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

14 sep 2023 19:28

20 jaar geleden was het niet raar om je SC om te bouwen naar een 964. 10 jaar geleden was dat niet langer een pré. Nu koop je zo’n omgebouwde auto om er weer een SC van te maken. Niets zo veranderlijk als de mens.

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

21 sep 2023 21:00

82134

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

21 sep 2023 21:15

Twee bladzijden terug kwam Hederik Design al voorbij :wink:

Anne 2.7 schreef:20 jaar geleden was het niet raar om je SC om te bouwen naar een 964. 10 jaar geleden was dat niet langer een pré..


20 jaar :?: .... maak daar maar (bijna) 30 jaar van :wink:

Time Flies :arrow: kwam toendertijd bij JB Horsepower in Zuid Holland ... daar stonden alleen maar - en zeker 25 - naar 964 omgebouwde SC's en 3.2's

... ook stond er een (naar mijn idee) 964 Targa met "gebackdate" carrosserienummer :popcorn:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

21 sep 2023 21:19

Dus…. Gewoon ook zelf geplaatst :bang:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

07 okt 2023 8:44

82191

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

07 okt 2023 9:50

is een photosoep zo te zien

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

07 okt 2023 12:21

911 meets SL

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

07 okt 2023 15:05

Met een targa beugel zou het structureel moeten kunnen.

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

19 dec 2023 10:24

Onder het motto, "Het kan niet groot genoeg zijn"

82409


En is te koop …

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

19 dec 2023 15:45

Zit inderdaad een grote turbo onder :mrgreen:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

19 dec 2023 20:11

En mocht je als nog de turbo gemist hebben, staat het nog subtiel op het spoilertje.

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

20 dec 2023 7:53

Oh ja, die spoiler had ik even gemist :mrgreen:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

23 dec 2023 16:27

Geen idee wat het is, maar het was ooit een Porsche. En de garage waar deze 'Bob' vandaan komt is ook duidelijk een Porsche specialist. En verder: 650pk uit een LS in een body van minder dan 1000 kg.
Afbeelding
Enfin, ze leggen het zelf even uit: https://www.youtube.com/watch?v=nETTPYkTGVU

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

23 dec 2023 17:07

Binko schreef:En de garage waar deze 'Bob' vandaan komt is ook duidelijk een Porsche specialist.


Geen idee wat hij tijdens de bouw heeft gedronken maar het was in ieder geval goed spul :mrgreen:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

24 dec 2023 8:09

Dat waag ik te betwijfelen. Zo te zien moet de beste man/vrouw zich juist knap beroerd gevoeld hebben. :mrgreen:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

25 dec 2023 17:12

Best goed gelukt.
82422
82423

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

26 dec 2023 0:11

Is nog niet af - schrijft de maker - deze 993 “cafe-racer” ;)

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

26 dec 2023 8:20

Ja, er moet nog een dak op :mrgreen:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

26 dec 2023 10:15

Fantastisch ding :arrow:

Afbeelding

The Röhrl Roadster is a fascinating combination of classic design and contemporary performance, a technical work of art of the highest quality craftsmanship. The heart of the roadster is the powerful six-cylinder turbo engine Porsche 930 3.0 Turbo from 1977, which delivers an impressive 260 hp. Modified, this turbo engine now produces 305 hp in the Röhrl Roadster.

The widened wheel arches on the body of the Röhrl Roadster, especially in the rear area, were necessary due to the large turbo engine in order to create sufficient space and stability for the powerful drive unit. The tailor-made adjustment of the front lip in the style of the 911 S and the perfectly fitted windshield with chrome rim underline the unique appearance of the vehicle.

The performance of the Röhrl Roadster is impressive. But it's not just the raw performance, but also the handling, the set-up and the balanced vehicle dynamics that make the Röhrl Roadster an outstanding vehicle that is in no way inferior to modern sports cars. Another highlight is the precise vehicle guidance provided by the axles of the 911 Turbo 3.0 and the specially modified floor assembly is achieved. The front has 205/55 ZR 16 tires on 7-inch rims, while the rear has 245/45 ZR 16 tires on 9-inch rims. In the interior there is a special four-fold instrument that combines oil level, oil pressure, oil temperature and fuel gauge.

The detailed work and technical expertise that went into the creation of the Röhrl Roadster make it an exceptional vehicle that impresses both in terms of technology and design. The Röhrl Roadster is a prime example of how something unique and timeless can be created with dedication, expertise and respect for tradition.

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

01 jan 2024 22:30

Van het Instagram account van Autoblog geplukt: de eerste Bob van 2024 is een Bobster. Happy New Year!
82457

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

08 feb 2024 22:44

Ik heb hier toch een nacht slecht van geslapen. De horror ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

09 feb 2024 15:03

allemachtig wat zonde zeg. :bang: Alleen die bumper aan de voorkant al . Hoe verzin je het.

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

09 feb 2024 15:51

Wel een mooie kleur :wink:

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

09 feb 2024 16:38

renetrzes schreef:allemachtig wat zonde zeg. :bang: Alleen die bumper aan de voorkant al . Hoe verzin je het.


De 911 lijkt er zelf ook zo over te denken… zie een soort van pruillip in de voorbumper :)

Re: De porsche van Bob de Bouwer - Part 2

23 feb 2024 11:39

Porsche 944 Testarossa... :scratch:
Afbeelding
Plaats een reactie