Nou ik doe ook maar eens een duit in het zakje....
Heb lang genoten van de 964 Turbo (alweer jaren afscheid van genomen), op de Nurgburgring was het elke keer weer een fantastische beleving waar ik nog steeds kippenvel van krijg als ik er aan terugdenk. Was als daily net even te kostbaar (voor mij) en vond de koppeling nogal zwaar, zeker bij drukte/file geen pretje. Allerlei auto's gehad, van sportief bmw 323i en R5GT turbo en laatste jaren in een V70R en sinds een jaar of wat bmw 330i cabrio voor als het lekker weer is, dus van alles en nogwat...Nog geen Dacia gehad trouwens
Sinds ruim een half jaar een Tesla M3 dualmotor, ben nog steeds een echte petrolhead maar deze rijdende accu bevalt zeer goed.
De 964 was een wild moeilijk te temmen uitdaging (in positieve zin) elke keer weer, de M3 is gewoon een makkelijke kar die gaat als een raket, comfortabel en als dagelijkse auto dik in orde, stuurt als een kart zo scherp.
Ben er ook al mee naar ZuidFrankrijk gereden, geen centje pijn met opladen, range prima, wil na 300km met dik 130 op de teller best even stoppen bij een snellader en dan hup weer verder.
Ook het moderne lanekeeping/auto cc etc. geeft gewoon een boel rust tijdens het normale rijden, zeker in drukte, bij filevorming etc (maar dat is niet voorbehouden aan electrische auto's natuurlijk)
Denk dat er voor elke situatie wel een auto te verzinnen is. Snap ook de logica niet van mensen in een oud model Defender met een snorkel op de snelweg
maar in de jungle is het vast *de* auto... (Die nieuwe daarentegen met een V8, kom maar door)
Zou best een V8 Vantage of DeTomaso erbij willen hebben of iets anders exotisch met een dikke V8 maar heb auto's genoeg gehad en deze M3 is er ook gewoon eentje
Al met al dus zeker tevreden met de eerste EV en voldoet prima voor mijn behoeftes, ieder z'n meug toch?