Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 10:01

Prima toch. Wel even de batterij laten checken bij de dealer gezien de leeftijd van de auto. Ook een langere proefrit maken om te kijken wat er nog van het bereik over is.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 10:10

Voor een grondige batterijcheck hebben ze de auto een hele dag nodig om hem door een volledige ontlaad- en laadcyclus te halen. Via een verborgen menu kan ik zelf een indicatie krijgen van de resterende capaciteit, dat is wat de dealer ook zou doen bij het uitlezen.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 11:01

Je zou ook de 33kw full electric kunnen overwegen. Die heeft een acceptabele range en hoef je dan ook niet iedere keer te laden. En hij komt in aanmerking voor de 2k subsidie (wel even opletten, de subsidie geldt tot een nieuwwaarde van 45k, de 33kw I3 zit een beetje rond dat bedrag).

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 11:23

Ik wilde eigenlijk typen dat je beter een lichte benzineauto kan kopen voor de korte ritjes en een elektrische auto voor de langere. Echter ik zie dat deze niet eens zoveel weegt, en de prijs valt ook mee. Ik vind het dus een goed idee.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 11:31

Autoweek heeft een degradatie test laten doen van een i3 met 105 K zie ->

https://www.youtube.com/watch?v=2rKtcxcTn_c

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 11:49

Filmpje ken ik. Heel acceptabel volgens mij, gezien de leeftijd. Range is sowieso minder belangrijk voor mij. Lange afstanden rij ik nauwelijks en dan pak ik de P wel. Is echt voor in en rond de stad.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 11:55

Als je alleen korte afstanden rijdt zou ik ook voor de elektrische i3 gaan. Minder kans op storingen.
Onze Mini heeft volgens mij dezelfde techniek als een i3 en is tot nu toe volkomen probleemloos.
Range gemiddeld 130-140 km.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 12:09

Net als je denkt dat BMW de designbodem wel geraakt heeft komen ze hiermee;

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-ix2- ... eo-6880756

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 12:54

Zo’n i3 lijkt me een ideale keuze in jouw geval.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 13:04

@Poly: als hij voldoet aan jouw eisen en technisch ok is, vooral doen.
@Cazzo: +heleboel. Dacht dat t na X6, X7, iX en XM niet erger kon...wel dus :puker:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 17:06

Ik rij nu al ruim drie jaar in een full electric i3, naast de benzine auto. Auto is vijf jaar oud en de accu (75k km) nog steeds prima. Eigen laadpunt thuis. Bereik winter/ zomer = 190/230 km. Probleemloze auto en goedkoop. Maar ook emotieloos. Voor de kortere afstanden is dat geen enkel probleem. Auto is snel en comfortabel. Dus van mij hoor je geen negatieve zaken van de i3.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 17:39

Cazzo Super Veloce schreef:Net als je denkt dat BMW de designbodem wel geraakt heeft komen ze hiermee;

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-ix2- ... eo-6880756


Bedankt. Heb net in een reflex een potlood in mijn ogen gestoken. :lol:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 20:08

Begin (als o.a. +20jaar BMW-rijder) braakneigingen over hun design te krijgen...
Mijn huidig werkpaard E46 zal hier blijven rijden tot...

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 mei 2024 20:37

Als laden voor de deur niet altijd te doen is zou ik gewoon de versie met range extender nemen, bijtelling speelt toch geen rol meer. Heb er ook weleens aan zitten denken om mijn W211 door zoiets te vervangen, maar voorlopig nog te jong en te duur.
Plaats een reactie