Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

22 feb 2024 12:59

BoeleBraaksma schreef:
Grijs vet zeg je: Waarom geen kopervet of grafietvet?

Kan ook.
Maar als ik het zelf doe wil ik niet dat het er uitziet alsof Teun de beun of de universele garage op de hoek het gedaan heeft. :mrgreen:
.

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

22 feb 2024 14:10

Hahaha duidelijk!

Bedankt voor je hulp Erwin, deze Teun de Beun zal zuinig zijn met zijn kopervet :mrgreen:

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

22 feb 2024 14:17

Succes, als als ik je weer iets kan helpen lees ik het wel weer.





.

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

22 feb 2024 19:32

Prachtig om te lezen, aanhouder wint !!!

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

24 feb 2024 10:39

Mooi dat het spruitsuk los is :cheers: je kabelboom is wel geraakt die zou ik wel even bekijken onder de isolatie!

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

24 feb 2024 20:22

Toch leuk hé, zo een forum waar wel nog informatie gedeeld wordt en informatie beschikbaar is... ben blij dat ik hier als Belg mee kan en mag lezen...
Blij dat het spruitstuk los geraakt is, enkele jaren geleden hetzelfde gehad, zelfs met de blok uitgebouwd was het al geen gemakkelijke job maar met genoeg hitte en dubbele moeren is er veel op te lossen... Uiteraard nieuwe draadeinden gestoken en gewerkt met verkoperde moeren.... die zijn eenvoudiger te lossen als het ooit nog eens nodig moest zijn... Succes met de verdere werkzaamheden!

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

29 feb 2024 15:10

Thanks!

Om jullie dan nog maar wat verder mee te nemen in mijn frustraties bij het verder demonteren: Ik wilde de plastic kap weghalen en opknappen en tevens de bekabeling van de dynamo vernieuwen. Daar kwam ik een (oude) draadbreuk tegen en hij heeft wat last gehad van de hitte. Geen idee nog waar deze draad voor diende want alles werkte wel. Twijfelachtige situatie haha

De dynamo zelf heeft ook versleten rotorbanen (kom ff niet op het woord) dus een nieuw setje koolborstels slijten snel in. Revisie dus. De dynamo is dan ook weer met geen mogelijkheid uit de fan behuizing te krijgen. Ongekend hoe vast dit zit. Het beginnen wel een beetje klassiekers te worden: Klusjes van 10 minuten worden 10 uren zo :mrgreen: Gelukkig is het hobby en heb ik geen haast.

Hierbij nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Inlaatspruitstuk 3.2 vastgeroest op de tapeinden?

03 maart 2024 14:22

Inderdaad verschrikkelijk om daar aan te werken met de motor in de auto ,kabels aan de korte kant en meestal verhard de plastic luchtgeleider maakt alles helemaal af om nergens meer op een normale manier een sleutel op te zetten :roll:

De gebroken ( B+) draad kan de 12 volt voedingsdraad voor het zekering kastje in de motorruimte zijn (heeft U daar +12 V ?) of loopt naar een relais 930.617.117.02 en schakelt de ontsteking vertraagd uit en is dus misschien wel bewust doorgeknipt zodat er geen losse 12 volt kabel ergens los hangt. ik meen dat u een 1970 911 heeft met 3.2 motor en misschien was dat relais was toen nog niet van toepassing.

Succes met demonteren van de dynamo,de sleepringen zijn eventueel wel op te frissen op een draaibank als ze niet te diep ingelopen zijn!
Plaats een reactie