Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remvoering parkeerrem KJN '04

09 jun 2023 15:51

Goedemiddag!
Mijn Cayenne uit 2004 is afgekeurd op de parkeerrem aan 1 kant deed die helemaal niks meer, de voering was helemaal op deze heb ik dus links en recht vervangen.

Als ik nu ga rijden gaat de kant waar de parkeerrem het niet deed erg trillen. Boven de 20 kmh.

Alles nog een keer losgehaald maar heb niks geks kunnen vinden.

Iemand een idee waar je nog op moet letten?

Alvast bedankt

Re: Remvoering parkeerrem

09 jun 2023 16:02

Wiel en naven zijn goed schoon.

Re: Remvoering parkeerrem KJN '04

14 jun 2023 7:00

Ik denk dat je schijf niet goed vlak op de wielnaaf ligt en daarmee je wiel ook niet en “wobbelt” op de naaf ?
Opkrikken, vanaf vast punt een meetpunt dicht tegen je velgrand zetten en dan wiel draaien met de hand, dan kun je checekn of je wiel wobbelt op de as ?

Re: Remvoering parkeerrem KJN '04

23 jul 2023 14:21

wanneer trilt hij, tijdens rijden of tijdens remmen met de handrem?

tijdens rijden: zit de schijf en wiel er goed gecentreerd op. Schijf vlak op de schone naaf met schroeven erin en velg gemonteerd met evt centreerring en gelijkmatig vast gedraaid?

tijdens remmen: als de handrem te strak is afgesteld loopt of liep deze aan waardoor hij een beetje bleef/ blijft remmen. Het trommelgedeelte van de schijf trekt krom en wordt ovaal waardoor je trillingen voelt tijdens het remmen. Oplossing: schijf vervangen.

succes
Plaats een reactie