Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Uitlijning 997.2

12 nov 2023 19:18

Vorige week gebruik gemaakt van Erwins (Rebel Engineering) uitnodiging om bij hem op de brug de uitlijning van m`n 997.2 te controleren/af te stellen.
82302

Uitlijnen was voor mij de eerste keer en bleek achteraf een klus van bijna een dag. De afstelling van de voor-as heb ik gelaten zoals die was.
Van de achter-as heb ik de wielvlucht van ruim 2 graden teruggebracht naar 1 graad 40 minuten. Bij het veranderen van de wielvlucht veranderd ook het toespoor, en omgekeerd veranderd ook de wielvlucht bij het instellen van het toespoor. Ook de rijlijn moet telkens gecontroleerd worden. Al met al heel wat keren ingesteld en gecontroleerd.
Uiteindelijk aan het eind van een aangename dag (met koffie :D) tevreden met de bereikte instellingen naar huis gereden.

Erwin bedankt voor het bruggebruik, de koffie en het aangename verblijf.
Hans

Re: Uitlijning 997.2

12 nov 2023 19:27

Gaaf zeg, mooi dat het gelukt is!

Re: Uitlijning 997.2

13 nov 2023 20:18

964hans schreef:Uiteindelijk aan het eind van een aangename dag (met koffie :D) tevreden met de bereikte instellingen naar huis gereden.


Je vergeet het bijzonder lekkere gebak. Als je die weer meebrengt ben je wéér welkom. Ook zonder gebak wel, maar als ik de keus heb.....:mrgreen:


Al verschil gemerkt tijdens het rijden, of nog geen droge weg gehad?

Re: Uitlijning 997.2

13 nov 2023 20:54

Erwin schreef:Al verschil gemerkt tijdens het rijden, of nog geen droge weg gehad?


Heb nog geen mogelijkheid gehad om te testen helaas.
Plaats een reactie